Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przedmiot działalności i kompetencje

Przedmiotem działania Zakładu, jako jednostki obsługującej, jest wykonywanie w imieniu Miasta Łowicza zadań, polegających na zapewnieniu wspólnej obsługi finansowej, administracyjnej i organizacyjnej dla następujących jednostek:

  1. Przedszkole nr 1 „Stokrotka” w Łowiczu, ul. Ułańska 1; 
  2. Przedszkole nr 2 „Pod Tęczą” w Łowiczu, ul. Stefana Starzyńskiego 5a;
  3. Przedszkole nr 3 „Pszczółka Maja” w Łowiczu, ul. 3 Maja 4;
  4. Przedszkole nr 4 „Słoneczko” w Łowiczu, ul. gen. Władysława Sikorskiego 2;
  5. Przedszkole nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi „Jaś i Małgosia” w Łowiczu, ul. Józefa Chełmońskiego 4;
  6. Przedszkole Integracyjne nr 6 „Pod Świerkami” w Łowiczu, ul. Księżacka 26;
  7. Przedszkole nr 7 „Wiosenka” w Łowiczu, ul. Wiosenna 2;
  8. Żłobek Miejski w Łowiczu, ul. gen. Władysława Sikorskiego 2.

Przedmiotem działania Zakładu, jako jednostki obsługującej, jest wykonywanie w imieniu Miasta Łowicza zadań, polegających na zapewnieniu wspólnej obsługi organizacyjnej dla następujących jednostek:

  1. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Łowiczu, ul. Kaliska 12;
  2. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Łowiczu, ul. Adama Mickiewicza 1;
  3. Szkoła Podstawowa nr 3 im. kard. Karola Wojtyły – Papieża Polaka w Łowiczu, ul. Grunwaldzka 9;
  4. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Konopnickiej w Łowiczu, ul. Stanisława Stanisławskiego 31a;
  5. Szkoła Podstawowa nr 7 im. Jana Pawła II z Oddziałami Integracyjnymi w Łowiczu, ul. Młodzieżowa 15;
  6. Samorządowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Łowiczu, ul. Adama Mickiewicza 19.

Zakres wspólnej obsługi nie obejmuje kompetencji kierowników jednostek obsługiwanych do dysponowania środkami publicznymi oraz zaciągania zobowiązań, a także sporządzania i zatwierdzania planu finansowego oraz przeniesień wydatków w tym planie.

Do zakresu działania Zakładu na rzecz jednostek obsługiwanych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2 należy

w zakresie obsługi finansowej

  1. całość zadań w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych,
  2. współpraca przy opracowywaniu projektów planów finansowych obsługiwanych jednostek oraz projektu zmian do budżetu na podstawie  wniosków przedkładanych przez dyrektora jednostki obsługiwanej,
  3. wykonywanie zleconych przez dyrektorów dyspozycji środkami pieniężnymi jednostek obsługiwanych w granicach kwot określonych w ich planie finansowym z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień przez jednostki obsługiwane i zgodnie z planowanym przeznaczeniem w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań przez jednostkę obsługiwaną,
  4. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczej lub finansowej z planem finansowym oraz kompletności i  rzetelności dokumentów dotyczących takiej operacji,
  5. ustalanie, pobieranie i odprowadzanie dochodów na zasadach i w terminach wynikających z obowiązujących przepisów; współpraca w czynnościach w sprawie windykacji należności,
  6. naliczanie wynagrodzeń pracowników, prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
  7. prowadzenie obsługi finansowo - księgowej zakładowych funduszy świadczeń socjalnych;

w zakresie obsługi administracyjnej:

  1. przeprowadzanie okresowych przeglądów stanu technicznego obiektów przedszkolnych,
  2. współpraca przy opracowywaniu planów remontów obiektów przedszkolnych i zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
  3. organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie bieżących napraw oraz remontów przeprowadzanych przez firmy zewnętrzne,
  4. realizowanie powierzonych w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych robót budowlanych, dostaw i usług poprzez przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
  5. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i ppoż.,
  6. prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych

Do zakresu działania Zakładu na rzecz jednostek obsługiwanych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2 należy

w zakresie obsługi organizacyjnej przedszkoli:

  1. koordynowanie spraw związanych z organizacją roku szkolnego,
  2. analiza przygotowywanych przez dyrektorów arkuszy organizacji pracy przedszkoli wraz ze zmianami i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Łowicza,
  3. ustalanie sieci publicznych przedszkoli,
  4. prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów przedszkoli oraz przygotowywanie dokumentów związanych z ich oceną pracy,
  5. przygotowywanie i przeprowadzanie postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów przedszkoli,
  6. przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie dokumentacji w zakresie awansów zawodowych nauczycieli,
  7. podejmowanie działań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  8. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem zapomóg zdrowotnych
    dla czynnych i emerytowanych nauczycieli przedszkoli,
  9. współpraca z Kuratorium Oświaty w zakresie spraw dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych,
  10. współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach oświatowych,
  11. koordynowanie działań w zakresie organizowania konkursów oraz uroczystości okolicznościowych,
  12. współudział w organizacji miejskich uroczystości,
  13. przygotowywanie wniosków o przyznanie odznaczeń państwowych, innych nagród resortowych oraz nagród Burmistrza Miasta Łowicza dla nauczycieli i dyrektorów,
  14. współpraca z dyrektorami w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych,
  15. opracowywanie informacji statystycznych, analiz i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań dla potrzeb Burmistrza Miasta Łowicza, Komisji i Rady Miejskiej w Łowiczu,
  16. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Łowiczu z zakresu realizowanych zadań,
  17. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem dotacji
    dla publicznych i niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Miasta Łowicza przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego,
  18. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
  19. prowadzenie ewidencji żłobków i klubów dziecięcych oraz sprawozdawczości w zakresie ich działalności,
  20. współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań oświatowych,
  21. prowadzenie spraw związanych z analizą danych, weryfikacją i nadzorem
    nad placówkami pozostającymi w Systemie Informacji Oświatowej (SIO)
    oraz bieżącym raportowaniem zmian w ramach SIO.

w zakresie obsługi organizacyjnej szkół:

  1. koordynowanie spraw związanych z organizacją roku szkolnego,
  2. analiza przygotowywanych przez dyrektorów arkuszy organizacji pracy szkół wraz ze zmianami i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Łowicza,
  3. ustalanie sieci publicznych szkół podstawowych,
  4. prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół oraz przygotowywanie dokumentów związanych z ich oceną pracy,
  5. przygotowywanie i przeprowadzanie postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów szkół,
  6. przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie dokumentacji w zakresie awansów zawodowych nauczycieli,
  7. kierowanie nauczycieli do uzupełnienia obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych,
  8. podejmowanie działań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  9. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem zapomóg zdrowotnych
    dla czynnych i emerytowanych nauczycieli szkół,
  10. współpraca z Kuratorium Oświaty w zakresie spraw dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych,
  11. współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach oświatowych,
  12. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczniom stypendiów Burmistrza Miasta Łowicza za wysokie wyniki w nauce,
  13. prowadzenie spraw związanych z realizacją rządowych programów skierowanych do uczniów szkół podstawowych,
  14. kontrola realizacji obowiązku szkolnego uczniów oraz obowiązku nauki przez młodzież zameldowaną na terenie Miasta Łowicza,
  15. koordynacja działań w zakresie organizowania wypoczynku dzieci i młodzieży, organizacji konkursów oraz uroczystości okolicznościowych,
  16. współudział w organizacji miejskich uroczystości skierowanych do dzieci i młodzieży,
  17. przygotowywanie wniosków o przyznanie odznaczeń państwowych, innych nagród resortowych oraz nagród Burmistrza Miasta Łowicza dla nauczycieli i dyrektorów,
  18. współpraca z dyrektorami w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych,
  19. opracowywanie informacji statystycznych, analiz i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań dla potrzeb Burmistrza Miasta Łowicza, Komisji i Rady Miejskiej w Łowiczu,
  20. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Łowiczu z zakresu realizowanych zadań,
  21. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół prowadzonych na terenie Miasta Łowicza przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego;
  22. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek oświatowych,
  23. współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań oświatowych,
  24. prowadzenie spraw związanych z dowożeniem uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych,
  25. prowadzenie spraw związanych z analizą danych, weryfikacją i nadzorem nad placówkami pozostającymi w Systemie Informacji Oświatowej (SIO) oraz bieżącym raportowaniem zmian w ramach SIO.
Podmiot udostępniający informację:
Zakład Ekonomiczno-Administracyjny w Łowiczu
odpowiada: Małgorzata Nowak
data: 08-08-2023
wytworzył: Małgorzata Nowak
data: 08-08-2023
data: 08-08-2023
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 08-08-2023 - Edycja treści
  • 20-02-2023 - Edycja treści
  • 02-02-2022 - Edycja treści
  • 28-07-2021 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 234