Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działania Zakładu, jako jednostki obsługującej, jest wykonywanie w imieniu Miasta Łowicza zadań, polegających na zapewnieniu wspólnej obsługi finansowej, administracyjnej i organizacyjnej dla następujących jednostek:
- Przedszkole nr 1 „Stokrotka” w Łowiczu, ul. Ułańska 1;
- Przedszkole nr 2 „Pod Tęczą” w Łowiczu, ul. Stefana Starzyńskiego 5a;
- Przedszkole nr 3 „Pszczółka Maja” w Łowiczu, ul. 3 Maja 4;
- Przedszkole nr 4 „Słoneczko” w Łowiczu, ul. gen. Władysława Sikorskiego 2;
- Przedszkole nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi „Jaś i Małgosia” w Łowiczu, ul. Józefa Chełmońskiego 4;
- Przedszkole Integracyjne nr 6 „Pod Świerkami” w Łowiczu, ul. Księżacka 26;
- Przedszkole nr 7 „Wiosenka” w Łowiczu, ul. Wiosenna 2;
- Żłobek Miejski w Łowiczu, ul. gen. Władysława Sikorskiego 2.
Przedmiotem działania Zakładu, jako jednostki obsługującej, jest wykonywanie w imieniu Miasta Łowicza zadań, polegających na zapewnieniu wspólnej obsługi organizacyjnej dla następujących jednostek:
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Łowiczu, ul. Kaliska 12;
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Łowiczu, ul. Adama Mickiewicza 1;
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. kard. Karola Wojtyły – Papieża Polaka w Łowiczu, ul. Grunwaldzka 9;
- Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Konopnickiej w Łowiczu, ul. Stanisława Stanisławskiego 31a;
- Szkoła Podstawowa nr 7 im. Jana Pawła II z Oddziałami Integracyjnymi w Łowiczu, ul. Młodzieżowa 15;
- Samorządowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Łowiczu, ul. Adama Mickiewicza 19.
Zakres wspólnej obsługi nie obejmuje kompetencji kierowników jednostek obsługiwanych do dysponowania środkami publicznymi oraz zaciągania zobowiązań, a także sporządzania i zatwierdzania planu finansowego oraz przeniesień wydatków w tym planie.
Do zakresu działania Zakładu na rzecz jednostek obsługiwanych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2 należy
w zakresie obsługi finansowej
- całość zadań w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych,
- współpraca przy opracowywaniu projektów planów finansowych obsługiwanych jednostek oraz projektu zmian do budżetu na podstawie wniosków przedkładanych przez dyrektora jednostki obsługiwanej,
- wykonywanie zleconych przez dyrektorów dyspozycji środkami pieniężnymi jednostek obsługiwanych w granicach kwot określonych w ich planie finansowym z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień przez jednostki obsługiwane i zgodnie z planowanym przeznaczeniem w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań przez jednostkę obsługiwaną,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczej lub finansowej z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących takiej operacji,
- ustalanie, pobieranie i odprowadzanie dochodów na zasadach i w terminach wynikających z obowiązujących przepisów; współpraca w czynnościach w sprawie windykacji należności,
- naliczanie wynagrodzeń pracowników, prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
- prowadzenie obsługi finansowo - księgowej zakładowych funduszy świadczeń socjalnych;
w zakresie obsługi administracyjnej:
- przeprowadzanie okresowych przeglądów stanu technicznego obiektów przedszkolnych,
- współpraca przy opracowywaniu planów remontów obiektów przedszkolnych i zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
- organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie bieżących napraw oraz remontów przeprowadzanych przez firmy zewnętrzne,
- realizowanie powierzonych w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych robót budowlanych, dostaw i usług poprzez przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
- prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i ppoż.,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych
Do zakresu działania Zakładu na rzecz jednostek obsługiwanych wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2 należy
w zakresie obsługi organizacyjnej przedszkoli:
- koordynowanie spraw związanych z organizacją roku szkolnego,
- analiza przygotowywanych przez dyrektorów arkuszy organizacji pracy przedszkoli wraz ze zmianami i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Łowicza,
- ustalanie sieci publicznych przedszkoli,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów przedszkoli oraz przygotowywanie dokumentów związanych z ich oceną pracy,
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów przedszkoli,
- przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie dokumentacji w zakresie awansów zawodowych nauczycieli,
- podejmowanie działań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem zapomóg zdrowotnych
dla czynnych i emerytowanych nauczycieli przedszkoli, - współpraca z Kuratorium Oświaty w zakresie spraw dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych,
- współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach oświatowych,
- koordynowanie działań w zakresie organizowania konkursów oraz uroczystości okolicznościowych,
- współudział w organizacji miejskich uroczystości,
- przygotowywanie wniosków o przyznanie odznaczeń państwowych, innych nagród resortowych oraz nagród Burmistrza Miasta Łowicza dla nauczycieli i dyrektorów,
- współpraca z dyrektorami w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych,
- opracowywanie informacji statystycznych, analiz i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań dla potrzeb Burmistrza Miasta Łowicza, Komisji i Rady Miejskiej w Łowiczu,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Łowiczu z zakresu realizowanych zadań,
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem dotacji
dla publicznych i niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Miasta Łowicza przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego, - prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
- prowadzenie ewidencji żłobków i klubów dziecięcych oraz sprawozdawczości w zakresie ich działalności,
- współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z analizą danych, weryfikacją i nadzorem
nad placówkami pozostającymi w Systemie Informacji Oświatowej (SIO)
oraz bieżącym raportowaniem zmian w ramach SIO.
w zakresie obsługi organizacyjnej szkół:
- koordynowanie spraw związanych z organizacją roku szkolnego,
- analiza przygotowywanych przez dyrektorów arkuszy organizacji pracy szkół wraz ze zmianami i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta Łowicza,
- ustalanie sieci publicznych szkół podstawowych,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół oraz przygotowywanie dokumentów związanych z ich oceną pracy,
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów szkół,
- przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie dokumentacji w zakresie awansów zawodowych nauczycieli,
- kierowanie nauczycieli do uzupełnienia obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych,
- podejmowanie działań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem zapomóg zdrowotnych
dla czynnych i emerytowanych nauczycieli szkół, - współpraca z Kuratorium Oświaty w zakresie spraw dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych,
- współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczniom stypendiów Burmistrza Miasta Łowicza za wysokie wyniki w nauce,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją rządowych programów skierowanych do uczniów szkół podstawowych,
- kontrola realizacji obowiązku szkolnego uczniów oraz obowiązku nauki przez młodzież zameldowaną na terenie Miasta Łowicza,
- koordynacja działań w zakresie organizowania wypoczynku dzieci i młodzieży, organizacji konkursów oraz uroczystości okolicznościowych,
- współudział w organizacji miejskich uroczystości skierowanych do dzieci i młodzieży,
- przygotowywanie wniosków o przyznanie odznaczeń państwowych, innych nagród resortowych oraz nagród Burmistrza Miasta Łowicza dla nauczycieli i dyrektorów,
- współpraca z dyrektorami w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych,
- opracowywanie informacji statystycznych, analiz i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań dla potrzeb Burmistrza Miasta Łowicza, Komisji i Rady Miejskiej w Łowiczu,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Łowiczu z zakresu realizowanych zadań,
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół prowadzonych na terenie Miasta Łowicza przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego;
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek oświatowych,
- współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z dowożeniem uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z analizą danych, weryfikacją i nadzorem nad placówkami pozostającymi w Systemie Informacji Oświatowej (SIO) oraz bieżącym raportowaniem zmian w ramach SIO.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 08-08-2023 - Edycja treści
- 20-02-2023 - Edycja treści
- 02-02-2022 - Edycja treści
- 28-07-2021 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 282